Hubyarlılar Çanakkale deydi(18.03.2008)

HUBYAR KÖYÜ DERNEĞİ / Faaliyetler / 2008 Yılı Faaliyetleri

Hubyar Eğitim Vakfı & HubyarKöyü Derneği Kadın platformunun düzenlediği;

18 Mart Çanakkale Zaferi münasebetiyle, Çanakkale şehitliği gezisine genci, yaşlısı, kadını erkeği ile katılım oldukça yüksekti. Vakıf merkezimizden 4 otobüs ile çanak kale eceabata geldik. Her otobüste 1 rehber eşliğinde şehitliği gezmeye başladık önce Kilit bahir Seyit Onbaşı, Şahinlere Şehitliği, Morto Koyu Çanakkale Şehitleri Abidesi Seddülbahir Yahya Çavuş Şehitliği ve Anıtını gezdik daha sonra Öğle Yemeği yedikten sonra gezimize Kaba tepe Müzesi Anmak Koyu, Kanlı sırt Avustralya Anıtı,57. Alay Şehitliği,Conkbayırı Yeni Zelanda ve Atatürk Anıtı gezileri sonrası yılın 365 günü evlerinin önünden Türk bayrağını indirmeyen geleneksel taş evleriyle Bigalı Köyü ve Atatürk evi gezimiz ile devam ettik. vesonrası İstanbul'a dönüş yolculuğuna geçtik. O eşsiz tarihi yerleri gezenlerin neler hissedebildiğini şimdi daha iyi anlıyoruz. Bu eşsiz toprakları düşmandan kurtarmak uğruna akan kanlar, verilen kadın, erkek, genç, yaşlı şehitlerimiz, anlatılan yaşanmışlıklar... Her bir adımda içimiz ürperdi, gözlerimiz doldu. Kazılan siperlikleri görmek, ağır savaş şartlarını dinlemek bizi epeyce düşündürdü. Atalarımızın verdiği bu mücadelenin değerini iyi bilmemiz gerektiğini bir kez daha hatırladık. Ulu Önder Atatürk ve silah arkadaşlarının bir karış toprak için seferber oluşları bizleri bugünlerimize ulaştırdı. Yataklarımızda rahat uyuyor, kendi topraklarımızda özgürce nefes alıyorsak onların sayesindedir. "Benimle beraber burada muharebe eden askerler kesin olarak bilmelidir ki, bize verilen namus görevini eksiksiz yapmak için bir adım geri gitmek yoktur. Uyku, dinlenme aramanın, bu dinlenmeden yalnız bizim değil, bütün milletimizin sonsuza kadar mahrum kalmasına sebep olacağını hepinize hatırlatırım."
M.KEMAL ATATÜRK
Bu vatan üstünde özgürce yaşamamızı sağlayan, tüm etkin kökenlerini bir yana bırakarak vatanı için sırt sırta savaşıp, ölü bedenleri üst üste yığılan çoğu isimsiz tüm şehitlerimizi atalarımızı saygıyla anıyoruz. Bu vatanda aldığımız her özgür nefeste hakları olduğunun bilincinde olmamızı diliyorum. Kadın Platformu olarak Göreve başladığımız bugüne kadar yaptığımız tüm etkinliklerde en ön saflarda görev alıp bizleri hiç bir zaman yalnız bırakmayan Gençlik komisyonundaki tüm görevli arkadaşlarımıza teşekkür ederim. Evet, Sevgili canlar Yapacağımız etkinliklerin devamı gelecektir. Yaptığımız her etkinlikte bu kadar coşkulu ve iyi niyetli insanları görmek beni sevindiriyor. Şimdi Sitemiz aracılığıyla tüm hubyar mensuplarına sesleniyorum 29 Mart 2008 cumartesi günü doğanlar düğün sarayında Yapacağımız Hubyar Dayanışma gecesine tüm hubyar a gönül veren canlarımızı bekliyoruz.